CЛОВНИК ЛОГОПЕДИЧНИХ ТЕРМІНІВ

Автоматизація звуку- один з етапів корекції неправильної звуковимови. Проводиться після постановки звуку. Правильна вимова звуку закріплюється в складах, словах, фразах, самостійному мовленні шляхом частого повторення і застосування спеціальних вправ.

Аграмматизм – порушення розуміння і вживання граматичних засобів мови.

Алалія– відсутність чи недорозвинення мовлення внаслідок органічного ураження мовних зон кори головного мозку у внутрішньоутробному чи ранньому періоді розвитку дитини. Розрізняють моторні і сенсорні алалії.

Амімія- відсутність мімічних рухів, спостерігається при парезах і паралічах.

Артикуляція– діяльність мовних органів, зв'язана з промовлянням звуків мови та різних їх комплексів, що складають склади, слова.

Артикуляційна гімнастика- підготовчі вправи, метою яких є вироблення правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків.

Аутизм- замкнутість, відстороненність від реального світу, занурення у світ власних внутрішніх переживань.

Афазія– повна чи часткова втрата мовлення, обумовлена локальними ураженнями головного мозку.

Афонія– повна відсутність голосу.

Брадилалія– патологічно уповільнений темп мовлення.

Гаммацизм– недолік вимови звуків г, г'.

Дисграфія– порушення процесу письма.

Дислалія– порушення звуковимови при нормальному слухові і збереженній інервації мовного апарату.

Дислексія- порушення процесу читання.

Дизартрія– порушення вимовної сторони мовлення, обумовлене недостатністю іннервації мовного апарату.

Заікання– порушення темпо-ритмічної організації мовлення, обумовлене судомним станом м'язів мовного апарату.

Каппацизм– недолік вимови звуків к, к'.

Контамінація- помилкове відтворення слів, що полягає в об'єднанні в одне слово складів, що відносяться до різних слів.

Корекція– педагогічний та лікувальний вплив, спрямований на подолання вад у розвитку дитини.

Логопедія– наука про порушення мовлення, про методи їх попередження, виявлення, усунення засобами спеціального навчання і виховання.

Ламбдацизм– неправильна вимова звуків л, л'.

Мутизм– припинення мовного спілкування з оточуючими внаслідок психічної травми.

Недорозвинення мовлення– якісно низький рівень сформованості порівняно з нормою тієї чи іншої мовної функції або мовної системи в цілому.

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ)– різні мовленнєві розлади, при яких у дітей порушене формування всіх компонентів системи мовлення , що відносяться до звукової і змістовної сторони.

Парафазія– порушення мовленнєвого висловлювання, що виявляється в неправильному вживанні звуків чи слів в усному і письмовому мовленні (заміна звуків, заміна слів близькими за звучанням або за змістом).

Розпад мовлення– втрата вже сформованих мовних навичок і комунікативних умінь внаслідок локальних уражень мозку.

Ринолалія– порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату.

Ротацизм– неправильна вимова звуків р, р'.

Сигматизм– неправильна вимови свистячих і шиплячих звуків.

Тахілалія– патологічно прискорений темп мовлення.

Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ)– порушення процесів формування вимовної сторони мовлення в дітей з різними мовними розладами внаслідок дефектів сприйняття і вимови фонем.

Эхолалія– автоматичне повторення слів слідом за їхнім відтворенням.

Кiлькiсть переглядiв: 457