Поради батькам щодо підготовки дітей до школи

1. Не залякуйте дiтей школою, це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечно це стосовно боязких, невпевнених у собi дiтей. Добре, якщо Ви зацікавите доньку чи сина школою, викличете бажання навчатися там. Для цього намагайтеся заздалегідь визначитися, яку саме школу відвідуватиме Ваша дитина. Під час прогулянок покажіть їй споруду школи. Розкажіть про життя учнів.

2. Створіть сімейні наради, де ви разом із дитиною будете вирішувати різні питання. Ваша дитина вже має право, щоб з ним радились та прислуховувались. Це надасть вашій дитині значимості дорослості та відповідальності у родині.

3. Значну увагу приділяйте розвитку мовлення дитини, зокрема діалогічного. Частіше розмовляйте з дітьми, обговорюйте побутові “проблеми”, привчайте висловлювати власну думку, міркування. Учіть правильно розгорнуто відповідати на поставлені запитання, а також правильно формулювати запитання до інших людей. Ширше використовуйте мовні ігри – їх Вас навчать самі діти, лише покажіть, що Ви хочете пограти з ними.

4. Не виявляйте у присутності дитини своїх переживань щодо того, як їй буде у школі, сумнівів, чи доброю до неї буде перша вчителька, побоювань з приводу того, чи буде дитина успішною у навчанні. Навпаки, демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому, що на неї чекають доброзичливі вчителі, цікаві знання, приємні товариші.

5. Суворiсть i доброзичливiсть у вихованнi дiтей повиннi бути помiрними.

6. Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолiтками, бо якщо їх нема, виникає вiдчуття напруги i хвилювання, що призводить до появи вiдчуття неповноцiнностi, агресивностi. У дитини може сформуватися негативне ставлення до дiтей, до школи.

7. Для формування внутрiшньої позицiї дитини, розвитку її адекватної оцiнки та самооцiнки, використовуйте режисерськi iгри, в яких носiями ролей виступають iграшки (ляльки, тварини), дитина сама створює i реалiзовує сюжет гри, одночасно виконуючи рiзнi ролi.

8. Для формування навчальної дiяльностi застосовуйте дитяче експериментування, у процесi якого дiти «відкривають» новi сторони i якостi об’єктiв, новi знання народжують новi питання.

9. Дитині значно легше буде пристосуватися до умов школи, якщо в сім’ї вона оволодіє певними необхідними навичками самостійності.

Ігри, у які Ви можете пограти з дітьми

"Жуки"- Ось жуки розправили крила і полетіли: "ж-ж-ж". (Діти бігають по кімнаті.)

- Яку пісеньку співає жук? – запитує дорослий.

- "Ж-ж-ж", - відповідають діти.

- Давайте скажемо слово "жук" так, щоб почути пісеньку – "ж-ж-ж". (Діти охоче повторюють слово, "гудять", вслуховуються в пісеньку жука.)

- А давайте послухаємо, чи є пісенька жука в інших словах? Ж-ж-журавель.

- Є!- А в слові нож-ж-жиці?

Ж-жайворонок? (Є.)- Метелик?

Чи співає в цьому слові жук свою пісеньку? (Ні.)

"З" – політ комара (протягування);

"Ш" – шелест листочків;

"П" – пихтіння їжака (швидке повторення);

"Р" – працює мотор.

"Пантоміма" Ця гра розвиває уяву і творчі здібності. Попросіть дитину жестами, мімікою, звуками зобразити якийсь предмет (потяг, машину, чайник, літак) чи якусь дію (малювання, плавання, вмивання).Якщо з першого разу не виходить, покажіть самі, як це треба робити. Пограйте у "відгадайку": дитина відгадує, що ви зображуєте, а потім навпаки – ви маєте здогадатися, що показує дитина. Намагайтеся придумати кумедні варіанти.

"Чого на світі не буває?"

Гра на розвиток уяви, творчого мислення. Запропонуйте дитині намалювати те, чого не буває.

Попросіть її розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо ви теж візьмете участь у малюванні.

"Назви зайве слово"

Ви вибираєте якесь слово, наприклад, "гора", і повторюєте його кілька разів, а потім замість нього говорите інше, схоже. Наприклад:

Гора, гора, гора, гора, нора, гора, гора.

Голос, голос, голос, голос, колос, голос, голос.

Коса, коса, коса, коса, роса, коса, коса, коза.

"Сам собі контроль"

Пограйте з дитиною в гру "так" і "ні" не говорити "чорне" і "біле" не називати. Задавайте йому прості запитання: "Ти любиш шоколад?", "Якого кольору морозиво?". Він повинен відповідати, не кажучи слів "так" і "ні", не називаючи чорного і білого кольорів. Питань не повинно бути більше 10.

"Аналогії"

Допоможе визначити, наскільки у дитини сформовані основи словесно-логічного мислення. Йому називають три слова. Два перших - пара. Потрібно підібрати аналогічну пару до третього слова. Наприклад: "день - ніч, літо -... (зима)", "годинник - час, градусник -... (температура)", "око - зір, вухо -... (слух)".

"Дитяча логіка"

Попросіть дитину закінчити речення: "Якщо вийдеш на вулицю взимку без одягу, то...", "Пройшов дощ, тому...", "У мене сьогодні гарний настрій, тому що..."

"Здогадайся, що приховано" У цій грі дитина повинна вміти уявляти предмети за їх словесним описом та описувати різні предмети.Заховайте якусь іграшку та опишіть дитині її зовнішній вигляд, наприклад: "Жовтого кольору, дзьоб гострий" (курча). Якщо дитина здогадається, відайте їй іграшку. Потім дитина ховає предмет і описує його. Гру можна урізноманітнити, ховаючи предмети у "чарівну торбинку" та пропонуючи дитині, після того як вона відгадає, знайти заданий предмет, намацавши його рукою серед інших."Назви сусідів"Гра на розвиток навичок лічби.У грі можуть брати участь двоє або більше дітей. Гравці стають у коло, один бере м'яч. Він кидає м'яч партнеру, називаючи число від одного до десяти. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати сусідні числа (на одне більше та на одне менше від названого. Після цього він називає своє число і кидає м'яч далі).Формування психологічної готовності дитини до навчання.

Вправи на розвиток дрібної моторики руки та зорово-рухових координацій.

- Змальовування графічних зразків (геометричних фігур та візерунків різної складності).

- Обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіуса обведення (по зовнішньому контуру) або його зменшенням (обведення за внутрішнім контуром).

- Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).

- Розфарбовування й штрихування (потрібно цьому заняттю надати загального ігрового мотиву, щоб дітям було цікаво).

- Різні види зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікація тощо).- Конструювання та робота з мозаїкою.

Ігри та вправи на розвиток загальної моторики (сили, спритності, координації рухів).

- Ігри з м'ячем (найрізноманітніші).

- Ігри з резинкою.- Ігри на зразок "Дзеркала": дзеркальне копіювання поз і рухів ведучого (роль ведучого може бути передана дитині, яка самостійно придумує рухи).

- Ігри типу "Тир": влучити в ціль різними предметами (м'ячем, стрілами, кільцями тощо).

- Комплекс найрізноманітніших спортивних та фізичних вправ.

- Заняття танцями (або підготовка до них - ритміка).

Кiлькiсть переглядiв: 230